Wednesday, April 29, 2009

:: jiwa kacau ::


Kenapa kita menutup mata ketika kita tidur ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita menangis ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita membayangkan sesuatu ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita berciuman ?
Hal hal yang terindah di dunia ini biasanya tidak terlihat...

Ada hal hal yang tidak ingin kita lepaskan
dan ada orang orang yang tidak ingin kita tinggalkan
Tapi ingatlah, melepaskan bukan bererti akhir dari dunia
melainkan awal dari kehidupan yang baru

Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis
Kebahagiaan ada untuk mereka yang telah disakiti
Kebahagiaan ada untuk mereka yang telah mencari dan telah mencuba
Kerana merekalah yang bisa menghargai
Betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka

Cinta adalah ketika kamu menitikkan air mata,
tetapi masih peduli terhadapnya
Cinta adalah ketika dia tidak mempedulikanmu,
kamu masih menunggunya dengan setia
Cinta adalah ketika dia mulai mencintai orang lain dan
kamu masih boleh tersenyum sambil berkata,
Aku turut berbahagia untukmu

Apabila cintamu tidak berhasil, bebaskanlah dirimu
Biarkanlah hatimu kembali melebarkan sayapnya dan terbang ke alam bebas lagi
Ingatlah, kamu mungkin menemukan cinta dan kehilangannya...
Tetapi saat cinta itu dimatikan, kamu tidak perlu mati bersamanya...
Orang yang terkuat bukanlah orang yang selalu menang dalam segala hal
Tetapi mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh...

Entah bagaimana, dalam perjalanan kehidupanmu,
Kamu akan belajar tentang dirimu sendiri dan suatu saat kamu akan menyedari
Bahawa penyesalan tidak seharusnya ada di dalam hidupmu
Hanyalah penghargaan abadi atas pilihan pilihan
kehidupan yang telah kau buat
Yang seharusnya ada di dalam hidupmu

Sahabat sejati akan mengerti ketika kamu berkata, Aku lupa
Sahabat sejati akan tetap setia menunggu ketika kamu berkata,
Tunggu sebentar
Sahabat sejati hatinya akan tetap tinggal, terikat kepadamu
ketika kamu berkata, Tinggalkan aku sendiri
Saat kamu berkata untuk meninggalkannya,
Mungkin dia akan pergi meninggalkanmu sesaat,
Memberimu waktu untuk menenangkan dirimu sendiri,
Tetapi pada saat saat itu, hatinya tidak akan pernah meninggalkanmu
Dan sewaktu dia jauh darimu, dia akan selalu mendoakanmu dengan air mata

Lebih berbahaya mencucurkan air mata di dalam hati
daripada air mata yang keluar dari mata kita
Air mata yang keluar dari mata kita dapat dihapus,
Sementara air mata yang tersembunyi,
Akan menggoreskan luka di dalam hatimu
yang bekasnya tidak akan pernah hilang...

Walaupun dalam urusan cinta, kita sangat jarang menang,
Tetapi ketika cinta itu tulus...
meskipun mungkin kelihatannya kamu kalah,
Tetapi sebenarnya kamu menang kerana kamu dapat berbahagia
sewaktu kamu dapat mencintai seseorang
Lebih dari kamu mencintai diri kamu sendiri...

Akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti mencintai seseorang
Bukan kerana orang itu berhenti mencintai kita
Atau kerana ia tidak mempedulikan kita
Melainkan saat kita menyadari bahawa orang itu
Akan lebih berbahagia apabila kita melepasnya
Tetapi apabila kamu benar benar mencintai seseorang,
Jangan dengan mudah kita melepaskannya
Berjuanglah demi cintamu... Fight for your dream !
Itulah cinta yang sejati...

Bukannya seperti prinsip Easy come.. Easy go...
Lebih baik menunggu orang yang benar benar kamu inginkan
Daripada berjalan bersama orang yang tersedia
Lebih baik menunggu orang yang kamu cintai
Daripada orang yang berada di sekelilingmu
Lebih baik menunggu orang yang tepat
Kerana hidup ini terlalu berharga dan terlalu singkat
Untuk dibuang dengan hanya seseorang
Atau untuk dibuang dengan orang yang tidak tepat

Kadang kala, orang yang kamu cintai adalah orang yang paling menyakiti
hatimu...;'(

Dan kadang kala teman yang membawamu di dalam pelukannya
Dan menangis bersamamu adalah cinta yang tidak kamu sadari
Ucapan yang keluar dari mulut seseorang
Dapat membangun orang lain, tetapi dapat juga menjatuhkannya
Bila bukan diucapkan pada orang, waktu, dan tempat yang benar

Ini jelas bukan sesuatu yang bijaksana
Ucapan yang keluar dari mulut seseorang
Dapat berupa kebenaran ataupun kebohongan untuk menutupi isi hati
Kita dapat mengatakan apa saja dengan mulut kita
Tetapi isi hati kita yang sebenarnya tidak akan dapat diketahui
Apabila kamu hendak mengatakan sesuatu..
Tataplah matamu di cermin dan lihatlah kepada matamu
Dari situ akan terpancar seluruh isi hatimu
Dan kebenaran akan dapat dilihat dari sana....

Mungkin tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum
menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang
betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan
hikmah di sebalik pemberian tersebut.

Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi
lazimnya kita akan memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama
hinggakan kita tidak nampak pintu yang telahpun dibukakan untuk kita.
Kawan yang paling baik ialah seseorang yang anda boleh duduk di dalam buaian
dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang
dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yang pernah
dialami.

Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang telah kita punyai
sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa
yang kita rindukan sehinggalah ia datang.

Memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka
akan menyintai anda kembali!

Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Nantikan sahaja ia untuk mekar di
dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar di
dalam hati anda. Ia Cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada
seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai
seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan
seseorang.

Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ianya palsu. Jangan kejar
kemewahan kerana ianya akan susut. Carilah seseorang yang membuatkan anda
tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari
yang suram. Carilah yang membuatkan hati anda tersenyum.

Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila anda teramatkan rindu
seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda dan memeluknya
dengan sebenar. Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan, pergilah ke mana-mana
yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya
memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang
ingin anda lakukan...

Malam Bertandang,
Hati Berbisik Mengenang,
Cerita Derita Yang Daku Pendam,
Kata Menguji,
Cuba Untuk Kusudahi,
Berulang Airmata Membasahi,
Aku Kini Perlu Berdiri,
Walau Hakikatnya,
Pasti Kan Melukai,
Aku Ingin,
Semua Rasai,
Kerana Pengakhirnya Hidup,
Ku Sendiri,
Oh Tuhan Kau Berikan Aku,
Segala Kekuatan,
Meneruskan..
Perjalanan..

Biar tak dihargai asal ada harga diri daripada hilang harga diri semata-mata
untuk dihargai....

:: 620 am ::


yeayy andy bgn subuh awl yeayyy


rs cm x jd nk private blog


sbb cm menyusahkan


plus if nk private..better aku bli diari then tls letak bwh bantal


nguanguangua


biarla org nk bace n ketawa di belakang


aku bkn jenis suke nk amik berat ape org kate


yg penting


aku tahu siapa diri aku


mane asal usul aku


smlm aku nyaris2 amik tiket nk blk perak


semata2 nk balik amik baju utk g pulau perhentian 9hb ni


last2 cancel


lepak sempeneh n big apple


terapi makan utk org yg jiwa kacau


muahahaa


layan jela kan


p/s : mahu "berehat" panjang

Tuesday, April 28, 2009

:: private ::

aku nk private blog ni..
ade "langau2" yg dh baca blog ni
t aku invite korg k
tgglkan email korg kt email aku k

Monday, April 27, 2009

:: sunway pyramid ::


ade tiga budak itam g tgk mall corp smlm..



best woo..kelakaarr



aku gelak bagai nk rak



balik tu leh plak tgk hantu jamu gendong



bohsann



sejam je weh



cm rugi duit



jamuuu nehhhh...wakakakakakaa



sile abaikan pic gedik saye

saye kan fotogedik






Sunday, April 26, 2009

:: pesta buku pwtc ::

smlm g pesta buku

siyes buku murah2

aku juz dpt rembat buku murah je..

aku terima nikahnye part 1

jiwang x aku?

hahhaaa

Thursday, April 23, 2009

:: huhhh ::

dah lame x update blog
bz sesangat
siyes
semalam aku pegi metrojaya warehouse sale
rembat 2 helai baju
hush puppies & tropicana life
owh ade org banje
*terima kasih*
sila belanje lg ye dik
akak syggg adik
hihiii
lately ni..my ex bf slalu je ttbe msg
ttbe je tnye aku 3g die ke td
hmm..
hrp maklum
saya tidak mengganggu anda dgn semua itu
kdg2 tetiba ckp he miss me so much
betul la ape org ckp
"manusia tidak akan penah menghargai kecuali bile die kehilangan"
klu org tnye aku
aku ingat die lg ke x
of course la
xkan la kite leh lupe org yg penah dekat ngan kite
even die byk sakitkan hati kite
but to be honest
aku mmg xnk tau lg psl die
sbb die mengingatkan aku kpd kesakitan
hari tu aku tgk myspace die
ramai sungguh wanita yg cantik dekat ctu
sbnrnye aku xnk tgk pon
tp ttbe ade sorg kakak ni
bgtau aku
kunun cm nk sakitkan ati aku la kan
tp ajaibnye
aku x rase pape
tuhan dh tarik balik semua rasa itu
Allah gantikan aku dengan kebahgiaan yg aku ade sekarang
yg aku sendiri x penah bygkan ms aku dgn die dahulu
of course la ms tu aku rs die segala2 nya utk aku
smpai aku dipijak sewenang-wenangnye
smpai aku x sedar
kecurangan die di belakang aku
tp xpe la
aku x berdendam
serius
aku dh maafkan die
cume pada ketika ini
aku mmg xleh lg nk jd kawan die
mungkin suatu hari nanti
kepada mereka2 yg ada ketika aku memerlukan
thousand of thank to u all
kerana sanggup melayan karenah aku
to zati, kak elida, fizah, wan, faraa, jihah and especially b
thx for all ur advice
i love u all so much

pic gedik ok
memaparkan jerawat2 yg ade
crdt to b
thx tlg tgkp pic ye
t i pinjam hp u lg k
hahaa

Thursday, April 16, 2009

:: dear chik ku syg ::

my dear sis,chik@nisa..

im so sorry to hear about ur beloved dad...
sabar banyak2 ye sayang..
long sentiasa ade if u need me...
luv u always


al-fatihah

:: 160409 ::

xde benda pon aku wt lately ni
pic pon dh xleh snap
sbb nye k850i itu sudah tiada
sudah mati barangkali
ptg td aku pegi jogging
jogging?
chup chup
bkn
aku juz jln2 je..
jalan pon exercise kan
smbil minum peel fresh
lalalalalaa
berazam nk turunkn 4kg
dan nk pengaruhi org itu agar naik 10kg
muahahaaa
terima kasih ya olahraga punya olang
sbb nk jalan jugak dgn saye
sory la sbb kaki sy pendek
*ada kaitan ke*
p/s: zati, gym plss

Tuesday, April 14, 2009

:: 140409 ::


dpt mkn cuppies ni td
seriously sedap
nyum2
t kite p lagi ek zati oii

Sunday, April 12, 2009

:: oh kamu menceriakan hari hari ku ::

owh kamu kamu kamu
escape keje p lepak kedai sebelah ye

x padan ngan ketot


Friday, April 10, 2009

:: angkat bakul ::

comel x?
comel kan
please please say im cute..
please please
muahaaahaaa

Wednesday, April 8, 2009

:: saya dah boleh kahwin lalalala ::

yg tudung hitam tu dah berpunya ok...





sory kak el..u posing cmne pon muka u x nmpk..

:: riang ria rejoice with family ::



wo de baba
nape la aku x putih cm abah ye

wo de mama
mak hepy sebab ade org banje die handbag guess
p/s:angah,along nk jugak!!




Saturday, April 4, 2009

:: im craving for this ::

arghhhh..
sedappp
berat badan dah naik by 4.4kg ok
hahahaaa

Wednesday, April 1, 2009

:: yeayyy ::



yeayyy..

saye telah berjaya..

berjaya apa?

berjaya menambah koleksi parut di kaki ku...

saya eksiden utk kesekian kalinya....

xpe...Allah nk hapuskan dosa la tu kan...

ujian ujian...sabar...

p/s: kak emi, td ms kt PK saye teringin nk naik jumpe akak..tp sy segan la...pastu cm ganggu akak plak nnti...